EN NY VERDEN: – Vi er virkelig stolte over hvor flott det har blitt etter at lokalene våre har fått et kraftig løft, sier daglig leder Sverre Saue i Toyota Nordvik Harstad.

- Dette er vår gave til alle de flotte kundene våre

Med en ombygget salgshall på 1.100 kvadratmeter tar Nordvik Toyota Harstad et stort skritt inn i en spennende fremtid.

– Har det ikke blitt flott, sier en begeistret og stolt daglig leder, Sverre Saue.


Han peker rundt i de åpne, lyse og innbydende lokalene på Stangnes, med digitale skjermer, interaktive soner og egne rådgivningsområder.

EGENKAPITALEN: Det er de flinke medarbeiderne hos Nordvik som er den egentlige egenkapitalen. Bak fra venstre: Kim Henry Jensen, Åsmund Gjerdin, Sebastian Grøneng, Sebastian Jensen Skoglund, Elias Hauge, Simone Dyrø, Viljar Järvelaht, Frode Bergvik. Foran fra venstre: Sverre Saue, Fredrik Yttergård Vahl, Stefan Benjaminsen, Leif Forsland, Khalil Mohammad, Bjørn Inge Nicolaisen. Ikke tilstede da bildet ble tatt: Kent Johansen, Karl-Henning Myrvang, Magnus Hanssen, Stine Berg Jørgensen, Mathias Myreng, Morten Larsen, Karl Otto Ellingsen, Tina Skaar Ellingsen og Jimmy Olsen.

HELHETLIGE OPPLEVELSER


– Det nye konseptet gir oss bedre muligheter til å møte kundene på deres premisser. Mange starter bilreisen digitalt, og da er det viktig at vi kan tilby en sømløs overgang til det fysiske møtet. Her kan kundene kombinere sin digitale reise med en minneverdig opplevelse i butikken, sier Saue.

VIKTIGE VEIVISERE


Han understreker at menneskelig kontakt fortsatt er kjernen i opplevelsen.
– Våre medarbeidere skal være veivisere. Vi skal lytte, forstå og hjelpe kundene til å finne den løsningen som passer best for dem.

Det betyr at du som kunde får et fint innblikk i hva som finnes av muligheter, enten det er snakk om kjøretøy eller tilleggsutstyr som hundebur, takbokser og barneseter.

INTERAKTIVE SKJERMER: I den nye butikken kan du kose deg med å bygge opp din egen modell, akkurat slik du vil ha den.

LOJALE KUNDER

Saue hadde lang fartstid fra Telenor da han kom til Nordvik for seks år siden.
– Jeg var overbevist om at jeg kom fra en kultur som virkelig var kundedrevet, men det Nordvik driver med er i en helt annen divisjon.

Ifølge Saue er Toyota-kundene noen av de mest lojale som finnes, og i mange tilfeller går bilvalget i arv fra generasjon til generasjon.


– Da blir det jo ekstra hyggelig å kunne tilby en kraftig oppgradert butikk og verksted. Og selvfølgelig får vi skapt en om mulig enda bedre arbeidsplass for folkene våre.

VIL DU BLI MED PÅ LAGET?

Totalt er det 21 medarbeidere hos Nordvik i Harstad. Og nå trenger de deg med på laget – du som ønsker å jobbe som bilselger og bidra til å skape byens kundeopplevelser.

MANGE FRISTELSER: Hvilken farge skal bilen ha? Nå kan du studere dem tett på.

Og en av mange grunner til at dette er en særdeles spennende jobb, er de nye modellene som Toyota er i ferd med å rulle ut:

Toyota C-HR+ – en oppgradert utgave av den populære crossoveren, nå med enda mer elektrifisert drivlinje.

Toyota bZ4X – Toyotas første rene el-SUV, som allerede har fått stor oppmerksomhet i markedet.

bZ4X som stasjonsvogn – en helt ny karosserivariant som kombinerer elektrisk drift med god plass og praktiske løsninger.

Urban Cruiser – en kompakt og byvennlig modell som appellerer til nye kundegrupper.

Proace Max Electric – den store elektriske varebilen, tilgjengelig allerede nå.

ELVOLUSJON: – Bilbransjen står midt i en elvolusjon. Vi skal levere på kundenes behov, enten det handler om elektriske biler, fleksible løsninger eller en helt ny butikkopplevelse, sier Sverre Saue.


SATSER PÅ NÆRINGSLIVET

– Hos oss finner du biler for absolutt alle livs- og yrkessituasjoner. Og når vinteren slår inn, er det bare å bruke appen på telefonen som sørger for at bilen din er ferdig oppvarmet når du kommer ut av boligen.

Nå skal det også rettes et ekstra fokus mot næringslivskunder, hvor Toyota blant annet har sikkerstikk som Land Cruiser Hilux og Proace.

Nordvik i Harstad selger også Lexus.

EKTE STORSKJERM: Den nye butikken har også fått opp en ekte storskjerm som passer perfekt når det skal lages kundetreff og andre arrangementer.


EN NY IDENTITET


Det visuelle uttrykket i butikken er fornyet. Lys, farger og design følger Toyotas nye profil, der målet er å skape tydelig identitet og bedre oversikt for kundene.

– Det er blitt mye lettere å orientere seg. Kundene merker at dette ikke bare er et bilutsalg, men en opplevelse. Vi har lagt vekt på at alle soner skal være innbydende, sier Saue.

Digitale skjermer og interaktive punkter gjør det mulig å tilpasse opplevelsen. Kundene kan se nærmere på bilmodeller, sammenligne utstyrspakker og få informasjon om mobilitetstjenester – alt i eget tempo.

Det er også laget arbeidsplasser hvor du kan jobbe mens du har bilen på service.

ELEGANT OG MODERNE: Når du i dag kommer innom hos Nordvik i Harstad blir du møtt av åpne, lyse og innbydende lokaler, med digitale skjermer, interaktive soner og egne rådgivningsområder.

KLAR FOR FREMTIDEN


– Vi er stolte over å være blant de første som får dette konseptet. Det gir oss en unik mulighet til å ligge i forkant, både i møte med kundene og i utviklingen av nye tjenester.

For Saue handler alt om å være relevant i en tid med raske endringer:

– Bilbransjen står midt i en elvolusjon. Vi skal levere på kundenes behov, enten det handler om elektriske biler, fleksible løsninger eller en helt ny butikkopplevelse. Ombyggingen her i Harstad er bare begynnelsen.